autizmo simptomai

Curriculum

Ugdymo programa

Kasdien ugdymą pritaikome pagal vaiko tempą, poreikius ir interesus.

Remiamės Early Years Foundation Stage (EYFS) principais, apimančiais kalbą, judėjimą, emocijas ir ankstyvuosius įgūdžius.

Be to, taikome unikalią metodiką, įkvėptą Cherry Garden School – pripažintos Londono specialiosios mokyklos vaikams su sudėtingais raidos ypatumais. Ji remiasi žaidybine, vaiko tempu paremta integracija, ir naudoja „Branch Maps“ – lankstų poveikio stebėjimo įrankį, leidžiantį matyti tiek tradicinius, tiek nestandartinius pažangos žingsnius.

Programa buvo sukurta ir dešimtmečius tobulinta Cherry Garden School, o šiandien sėkmingai diegiama per Tapestry platformą – interaktyvų „vyšnių sodą“, leidžiantį tėvams stebėti vaiko raidos progresą.

Ši metodika – tai ateities ugdymas, paremtas mokslu, individualumu ir nuoširdžiomis emocijomis.

KALBA, KOMUNIKACIJA IR RAŠTINGUMAS

Šiuos įgūdžius palaiko mūsų pedagogų, specialiųjų pedagogų ir logopedų komanda.

 

Kaip ugdome kalbinius ir ankstyvojo raštingumo įgūdžius:

  • Skatiname kalbos supratimą ir vartojimą kasdienėse situacijose
  • Mokome vaikus aiškiai išreikšti mintis, poreikius ir emocijas
  • Padedame įveikti kalbos raidos sunkumus ar garsų tarimo iššūkius
  • Naudojame įvairias bendravimo formas: žodžius, paveikslėlius, gestus ar ženklus
  • Padedame įveikti skaitymo pradmenų sunkumus – garsų ir raidžių atpažinimą
  • Įgūdžius ugdo mūsų pedagogų, specialiųjų pedagogų ir logopedų komanda
  • Strategijos taikomos visos dienos metu – žaidžiant, bendraujant individualiai bei grupėje.
MĄSTYMO PRADMENYS

Padedame vaikams lavinti svarbius kognityvinius gebėjimus:

  • dėmesio sutelkimas ir koncentracija
  • atmintis ir mąstymas
  • problemų sprendimas
  • pagrindinių sąvokų suvokimas, pvz., skaičiai, dydžiai, laikas.

Šie įgūdžiai ugdomi per žaidimą, kasdienes veiklas ir tikslingas užduotis – tiek mažose grupėse, tiek individualiai.

Su vaikais dirba mūsų pedagogai, specialieji pedagogai ir terapeutai, glaudžiai bendradarbiaujantys tarpusavyje. Jie padeda vaikui lavinti mąstymą natūraliai – amžių atitinkančiu ir įtraukiančiu būdu.


Šie įgūdžiai yra tvirtas pagrindas mokymuisi, smalsumui, savarankiškumui ir sprendimų priėmimui – tiek dabar, tiek ateityje.

Asmeninis, socialinis ir emocinis ugdymas

Padedame vaikams ugdyti:

  • emocijų atpažinimą ir savireguliaciją
  • savarankiškumą ir kasdienius įgūdžius
  • pasitikėjimą socialinėse situacijose
  • savivertės ir atsakomybės jausmą

Kaip tai vyksta:

  • Vaikai stiprina savarankiškumą per kasdienes veiklas: užkandžių pasirinkimą, stalo serviravimą, tvarkymąsi, rūpinimąsi savo daiktais.
  • Naudojame žaidimus ir vaidybą, kad padėtume vaikams tyrinėti emocijas ir socialines situacijas.
  • Raminančios akimirkos: kiekvieną dieną siūlome judesį, sensoriką, dėmesingumą ir buvimą drauge.

 

Emocinė gerovė yra visos vaiko raidos pagrindas – kai vaikas jaučiasi saugus ir priimtas, jis labiau pasitiki savimi ir yra pasirengęs augti.

Fizinis ir sensorinis ugdymasis

Padedame vaikams lavinti:

  • sensorinę integraciją (garso, lytėjimo, judesio, regos ir erdvės pojūčių apdorojimą)
  • stambiosios motorikos įgūdžius (pusiausvyrą, koordinaciją, judesių valdymą)
  • smulkiosios motorikos įgūdžius (piešimą, įrankių naudojimą, apsirengimą ir t.t)

Kaip tai vyksta:

  • Pradedame nuo raminančių sensorinių veiklų, kad vaikas jaustųsi saugus ir susireguliavęs.
  • Kai jis nusiramina, pereiname prie smagių užduočių, kurios stiprina kūną, lavina koordinaciją ir savarankiškumą.
  • Fiziniai įgūdžiai yra visos mokymosi kelionės dalis, o ne atskira sritis.

Kai vaikai jaučiasi tvirtai savo kūne, jie gali susikaupti, bendrauti ir tyrinėti pasaulį su pasitikėjimu bei džiaugsmu.

ikimokyklinio ugdymo centras

Mokomės kartu ir individualiai

Vyšnių Žieduose vaikai ugdo įgūdžius individualiai ir grupėje – su nuolatiniu dėmesingumu, rūpesčiu ir specialistų pagalba.

 

Individualus laikas:
  • Darbas pagal asmeninius tikslus.
  • Erdvė naujoms žinioms įgyti ir pasitikėjimui ugdyti.

 

Grupinis laikas:
  • Įgūdžių taikymas per įvairias veiklas.
  • Socialinių įgūdžių  stiprinimas.

 

Jūsų vaikui suteikiamas tinkamas balansas: galimybė augti savu tempu ir praktikuoti įgūdžius realiose situacijose.

Dvi kalbos - viena palaikanti aplinka

Kodėl galime naudoti anglų kalbą

 

  • Kalba yra įrankis, leidžiantis vaikams išreikšti save ir bendrauti su kitais.
  • Kai kurie vaikai natūraliai renkasi anglų kalbą, ypač socialinėse veiklose.
  • Džiaugiamės vaikų pasirinkimu naudoti anglų kalbą, ypač socialinio ugdymo veiklose, kurios stiprina socialinius ir emocinius įgūdžius.
  • Vaikai visos dienos metu susipažįsta tiek su lietuvių, tiek su anglų kalba – per daineles, pasakas, kasdienę rutiną ir žaidimus.
  • Dvikalbė aplinka skatina lankstų mąstymą, problemų sprendimo gebėjimus ir emocinį intelektą.
  • Abiejų kalbų naudojimas stiprina vaikų pasitikėjimą savimi ir paruošia mokymuisi ateityje.
  • Kuriame atvirą, be spaudimo aplinką, kur kalba tampa būdu vaikui pasakyti pasauliui: „Štai koks aš esu.“

Pažangos stebėjimas ir tikslų kėlimas

Vaiko ugdymą planuojame sistemingai ir apgalvotai – štai kaip tai darome ir kodėl tai svarbu:

Pradedame nuo švelnaus stebėjimo
Pirmąsias dvi savaites stebime, kaip vaikas žaidžia, bendrauja ir mokosi – be jokių testų.
    Tai padeda suprasti, kokia pagalba vaikui iš tikrųjų reikalinga.

Keliame 3-5 asmeninius tikslus
Atsižvelgiame į tai, ko vaikui reikia labiausiai – kalbos, judesio, emocijų, mąstymo ar savarankiškumo srityse.
    Jūs tiksliai žinote, ties kuo dirbame ir kodėl.

Naudojame patikimus įrankius
Pažangą fiksuojame naudodami Branch Maps ir Tapestry – saugiai, aiškiai ir prasmingai.
    Galite sekti vaiko kelionę žingsnis po žingsnio.

Reguliariai peržiūrime tikslus
Vaikui augant, auga ir jo ugdymo planas.
    Be spaudimo. Tik nuoseklus, palaikantis progresas.

Jūs visada esate įtraukti
Reguliariai teikiame atnaujinimus ir kviečiame susitikti.
    Jūs visada žinote, kas vyksta, ir esate mūsų komandos dalis.